Nov. 20, 2009

Konversition i tisdags när jag ringer marcus

J- marcus! ligger min bruna väska hemma hos dig ? den måste göra det för jag hittar den inte hemma ?
M- jag kan kolla, vadådå?
J- mina nycklar och matkort ligger där och jag ska te bussen om en halvtimme.
M- men är den bara brun ?
J- det är den där halvstora väskan som du tyckte va fin i sommras? ljusbrun!

( han går runt och letar i minst tio minuter utan resultat, så jag får köpa nytt matkort och klara mig utan nycklar)


Konversition i Torsdags när jag var hemma hos marcus
J- MEN MARCUS ?:O'
M- Vad?
J- där ligger ju min väska? mitt på golvet i sovrummet? HUR kunde du missa den ?
M- menar du den där kolsvarta väskan jag tyckte var snygg i sommras ? jag som trodde du letade efter en brun.

Så är det att leva med en färgblind människa.

Nu ska jag leta upp en bild som kim ska få fixa åt mig sen. första kund :D



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0