Jag är trött på att be om ursäkt för att jag spenderar tid med min pojkvän

Jag är trött på att be om ursäkt att jag har en pojkvän!

Jag är trött på att behöva förklara och försvara mig varje gång jag pratar om min pojkvän eller är upptagen för att jag ska träffa honom, Jag är trött på att känna att det i andras ögon är ett förhållande som inte alls kommer hålla. Jag är trött på att blickar utbytes då man hellre har en hemmakväll med sin pojkvän än krogenrunda. Så nu säger jag ifrån, en gång för alla, ta åt dig den som vill.

Men jag läser lite överallt att folk skriver att , ( ja dom kunde ju inte följa med för dom hade en pojkvänner). eller ( nej dom vill inte flytta till norge ). Menar dom på att man skulle vara en svag människa och int ekunna göra det man vill för att man har pojkvän? det är ju helt sjukt!  Det är klart att man värderar olika när man har en pojkvän, en singeltjej ser ju allt med andra ögon än en förälskad tjej. Att välja att stanna på hemmaplan för att man är otroligt förälskad är inget dåligt. man prioriterar olika.

Att man skulle vara en svag människa för att man har en pojkvän under en längre tid förstår jagheller inte. Får man inte vara kär i det här landet? varför tycker alla singeltjejer att tjejer med killar är så tråkiga och att dom skulle vara " fångade" i ett förhållande? Har ni tänkt på att tjejen faktiskt trivs jävligt bra med hur livet ser ut.
Att vara kär och älska en annan människa är något som är värderat till tusen och man önskar ju alla människor det.

Jag är väldigt trött på att jag får blickar och kommentarer om att ett förhållande inte skulle hålla hela vägen, för det första, vem FAN vill höra det när man pratar om sitt liv?`för det andra, så blir livet som det blir, det finns ett öde för oss alla. och jag har aldrig i hela mitt liv älskat någon som jag gör med M. Vi kompletterar varandra och jag får inte nog av det, Vi firar två år i mars och planerar att fira många till, De som väljer att tro att det inte skulle funka, varsågod att tro det, Ni får tro det hur jäkla mkt ni vill och jag bara längtar tills jag kan spotta er i ansiktet när ni sitter där och ser att ni hade jävligt fel! men spara era kommentarer för er själva tack!

Men jag tycker att singeltjejerna ska ta och sluta se ner på dem som har en pojkvän, jag säger absolut inte att alla singel tjejer gör det. för jag har levande bevis nära mig som visar att alla inte tycker så. men väldigt många gör det och jag har tänkt på det, varför dom har ett sånt hat mot dem som faktiskt ibland väljer sin kile framför sin kompis. Och det beror på ren jävla avundsjuka. Dom har ingen kille och dom vill att du ska spendera tiden med dem, att du då har en kille får dem att vilja tycka illa om det för att det höjer dem själva, i deras egna ögon alltså.


Men är det inte dags att växa upp? Vi tar studenten i år och tar det stora klivet ut i vuxen världen, det kommer bli allt vanligare att tjejer hittar en pojkvän som de känner att de vill leva med. Det blir allt vanligare att man flyttar tillsammans med killen ganska fort då man faktiskt räknas som vuxen. Så är det inte lite löjligt att fortfarande leva i högstadie världen ? att klaga på dem med killar? Jag kan inte försvara alla tjejer med killar för många tjejer kan säkert vara " slav" under killen. men i normala förhållanden. Alla märker ju ändå att det är avundsjuka.


Så från och med nu tänker jag sluta känna att jag måste försvara mig när jag ska vara med min pojkvän, jag tänker inte hitta på ursäkter till att vi måste ses. jag tänker stolt visa er att jag älskar min M och jag skiter fullständigt i vad ni tycker. antingen accepterar ni att jag väljer att leva mitt liv med en pojkvän. Eller så fortsätter ni se alla pojkvänner som något ont och så lever ni själva i eran patetiska värld.  Var glad för andras skull.

Det finns något jävligt positivt med singellivet och något jävligt positivt med ett förhållande. Njut av erat eget liv och sluta hacka ner på den andres,


Så, nu är jag klar, ni får ta detta hur ni vill, Min gräns bl

Kommentarer
Postat av: lannebris

kunde inte ha sagt det bättre själv... ;)

2010-02-19 @ 21:36:11
Postat av: rebecka

Jag är på din sida fina jessica <3

2010-02-20 @ 23:59:40
URL: http://rsz.webblogg.se/
Postat av: jessica

Jag står också på din sida jessica, och bra skrivet måste jag säga! :D

2010-02-21 @ 19:06:36
URL: http://iess.blogg.se/
Postat av: Terese

Så sant som det är sagt!

2010-02-22 @ 06:59:10
Postat av: linda :-)

tog åt mig lite av inlägget, och fick en annan syn på just tjejer som har pojkvän. MEN.. jag är så van vid att se tjejer bli just svaga på grund av sin pojkvän. När jag kommer hem till Västerås är det enda jag får lyssna på när jag träffar min vän J att hennes pojkvän får henne att må dåligt, och att hon vill ut och resa och göra det och det och det.. Men detta gör hon inte för att hon har honom! Hon kan inte lämna honom, och är superädd för att vara själv! Trots att han är ett asshole, och om hon är kär? NEEEEEJ! Detsamma gäller min allra bästa kompis som helatiden säger att hon ska bli med mig och åka till Thailand, USA osv.. - det slutar alltid med att hans vilja vinner över hennes! SÅNT är jag trött på.



Sen finns det såklart folk som är KÄRA, precis som du och Marcus och som såklart är nöjda med att stanna där ni är osv. Sånt är så himla fint, men ganska ovanligt i min vänskapskrets!



hoppas du förstår mig lite bättre nu :-)

2010-02-25 @ 14:16:20
URL: http://vendella.blogg.se/
Postat av: theres

lalala du har rätt, varför ska man beöhva be om ursäkt? och bli anklagad för att välja sin pojkvän framför sina vänner? ens pojkvän är väll ändå den bästa vännen men har på sätt och vis?!

2010-02-25 @ 22:18:16
URL: http://theresalex.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0