myownopinion

Jag hatar att vakna upp från en dröm och behöva ruska om mig själv för att komma på om det var verkligt eller ej.

Jag har tänkt på en sak nu i helgen, Jag har folk runt om mig som klart och tydligt försöker måla upp en bild av deras liv som inte stämmer, Att deras liv skulle vara så underbart, berätta om varenda liten detalj som pratar till ens fördel. Rent av ljuga för att hålla uppe en fasad mot omgivningen. De höjer sin flickvän / pojkvän till skyarna så att man snart kräääks av att höra dem säga (( ja men det är ju så underbart med ------------- att han/hon alltid kysser mig så mjukt,/ ger mig så mkt presenter och säger varje dag att jag förtjänar mer.

Jag skojar inte, detta får jag höra titt som tätt.

Och det jag undrar är varför gör man detta? När personerna i fråga vet att jag/andra vet att det inte riktigt är på det här sättet. Skäms man över att inte ha ett perfekt liv/förhållande?  Det enda jag vet är att det faktiskt börjar bli iriterande och höra folk sitta och ljuga en rätt upp i ansiktet. allt för att hålla fasaden uppe.


Nu ska jag till skolan och ta ett break från allt fasad trams. real people , real relationships.

Jessica

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0