kontroll

Nu efter 19 år har jag skrämts av tanken på att kunna lita på en annan människa. Jag har haft vänner som har vart rädda för detta utan att jag någon gång kunnat förstå dem eftersom jag aldrig har haft problem att lita på andra  människor.

Men sen nu helt plötsligt utan att någonting speciellt inträffat så känner jag en enorm rädsla för att öppna mig för en annan människa. att dela med sig av sig själv och veta att den här människan vid något tillfälle kan gapa ur sig allt, och vipps så är man blottad för omvärlden. Bara det att kunna lita på en annan människa i form av att tro på vad den säger. Det finns ingenting du kan göra för att få reda på om det stämmer, det enda du kan göra är att våga lite på den här människan.

All denna rädsla handlar om att man känner att man måste ha kontroll över allting och såfort du inte kan ha det så svippar det iväg. Känner man att man inte behöver ha kontroll så klarar man mycket lättare av att lite på en annan människa och kunna tro på vad den har att säga.

så släpp kontrollen nu

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0