samma för alla

Att jag vill bli religions lärare och tycker att det är intressant och roligt med religion tror jag nästan alla vet vid det här laget. men det är många saker som jag faktiskt kan känna att samhället ibland inte riktigt tar sitt ansvar.
Man får bära slöja och burka för att det tillhör religionsfriheten. Då ska man få utöva sin religion även om den inte stämmer överens med i det samhället man lever i.

Visst det kan jag faktiskt hålla med om, klart dom ska få utöva den bäst dom vill. MEN det är olagligt i Sverige att maskera sig så att man inte kan identifiera sig. då kan man åka på böter om polisen kommer. Ska inte alla relger gälla för alla oavsett om det är religion eller ej ? För en kvinna i burka åker inte på böter för hon utövar sin religion. Jag tycker faktiskt att det är lite konstigt. Inte för att jag vill springa runt och maskera mig.
Men att det finns en lag som säger att det är olagligt att göra det med undantag för de som har det som religion.
Det ska vara samma för alla.

tankeställare

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0