tankar om framtid

Jag har tänkt på en sak, jag läste nyss om ngn i sverige som vunnit 250 miljoner efter att ha sattsat 70 kronor.
det är ju rena drömmen och jag skulle aldrig tacka nej till det.
men då var det iaf en webb-fråga under som löd " skulle du sluta jobba om du vann 250 miljoner"

Och det var en klar majoritet på svaret " ja" .

jag kan ärligt säga att jag ALDRIG skulle säga upp mig om jag vann så mkt pengar, jag skulle nog gå ner i tid absolut, men inte säga upp mig. och det var då jag började tänka att dom som helt klart säger att dom skulle säga upp sig kan inte ha ett arbete som de trivs med, som de känner att de får ngt tillbaka när de går hem.
Det gör nästan ont i mig att lyssna på människor som har ett jobb som de inte riktigt trivs med, och har en dröm att bli ex tandläkare, men blir det inte för att man är för gammal, måste plugga upp betyg osv.
Jag har också hört argumentet " ett jobb är bara ett jobb, man behöver inte trivas"

saken är bara den att man umgås nästan mer med arbetskamraterna om dagarna är sin familj. och är inte livet för kort för att man ska spendera häflten av det på att göra något man hatar ?
 varför inte förverkliga sina drömmar? tänka ut något som man känner att man skulle vilja göra?

Jag tycker inte att man ska nöja sig med halvbra, vet man vad man vill ska man sikta dit.


jessica

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0