R.I.P

Varför dödar man en 16 årig flicka? Hur kan man se sig rätten att bestämma över en annan människas liv?
Jag lider verkligen med hennes familj, hon gick i nian och skulle ta klivet upp på gymnasiet. Om jag inte minns fel var det precis ett år sedan en tjej blev mördad p.g.a svartsjuka av en jämnårig klasskamrat. Ska vi kanska ta och börja reagera på vad som försegår på högstadieskolorna? Någonting är ju fruktansvärt fel!

När man läser i tidningen att en 16 årig flicka blivit mördad i västerås så fylls man av hat, men jag fick inte någon riktig medkänsla direkt för jag tyckte det var så svårt att ta in att en 16 årig tjej blivit mördad.
Idag när jag läst om det och fått smälta det samt se en bild på henne så gör det så fruktansvärt ont i hela mig. De Jag har seriöst ingen apiti för jag är så fylld av hat, hur i helvete kan man göra såhär mot en ung tjej och hennes familj. ALLA mina tankar går till henne och hennes familj.


Dagens tanke är definitivt att ta hand om dom ni älskar och låt ingenting vara osagt

Kommentarer
Postat av: lina

fint skrivet jessica

2010-05-06 @ 18:09:24
URL: http://linamihi.blogg.se/
Postat av: rebecka

helt sanslöst. Jag förstår inte hur extremt konstiga folk kav vara ibland. Vem är omänsklig nog att man dödar en annan person? En 16 åring?

helt ofattbart.

2010-05-06 @ 19:04:26
URL: http://rsz.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0