Svenska betygsystemet

Det är helt sjukt att Sverige kan ha ett betygsystem i skolorna som ser ut som det gör,
I naturkunskap har jag fått 3 MVG och 2 VG++. Och nu måste jag få ett stark MVG på sista för att kunna få MVG i betyg. Jag tycker att det är sjukt.

Det här visar ju bara på att det inte spelar någon roll att man visar vad man kan för att kan ändå inte sätta höga betyg. nu undrar jag om det är min lärare eller om det faktiskt hänt flera. jag VET att det hänt flera. Utan att vara partisk så tycker jag att det är solklart vilket betyg detta skulle sluta på även om man får ett MVG-.

Jag tycker det är sjukt att om man i början av kursen får ett G och ett VG men sedan bara ligger på MVG så är det ändå kört för det finns ett G i början? Alla lärare säger att det inte spelar någon roll. men jag VET av egna erfarenheter att det gör det.

Tycker ni att detta är rättvist? jag tycker verkligen inte det. För att nå de höga betygen måste man ligga på en jämn nivå hela tiden. Och jag kan ärligt säga att jag SKITER i om läraren sätter slutbetyg VG++. det gör ingen nytta på något sätt för mig. Jaghoppas att detta ändras till jag ska bli lärare. riktiga skit system


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0