Stå på er

Ett tag i mitt liv så kände jag att det var lättare att må dåligt än att må bra, Då visste man att man inte kunde bli besviken eller att det skulle bli värre utan det kunde bara bli bättre. Jag valde nästan att må dåligt.

Men bara att få känna att jag själv väljer vilka människor jag vill ha i mitt liv, att jag kan göra iprincip vad jag vill. har fått mig att känna att jag mycket hellre går runt med ett leende på läpparna än att gräva ner mig. Det är inte alls lättare att må dåligt. Känslan av att klara av någonting gör en bara starkare.

Anledningen till att jag tar upp det är att jag nyligen råkade ut för en "energi tjuv" som Mia Törnblom utrycker det.
Efter mötet med denna människa kände jag att jag inte räcker till som jag är, att jag inte alls är så duktig som jag tror och inte alls värd lika mycket. Jag kände mig som att jag var noll, och att allt jag kämpar för i mitt liv är ovärt. 

Jag hade kunnat gått ner mig och sett det som en biljett ner till en deppig period. men fuck no! varför ska den människan få mig att må dåligt? varför ska jag må dåligt över att den kanske inte gillar mig, bara för att jag inte gillar mig i den personens sällskap? Jag tycker att man ska se till att bryta kontakten med de "vänner/ människor" som stjäl energi och får er att må dåligt.  vilken rätt har en människan att göra det?

Det är dags att börja stå på sig och säga nej till det! jag tänker inte ta mer skit!

( känn er inte träffade,)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0