På riktigt.

Okej nu börjar det här faktiskt bli riktigt läskigt. Sedan vi flyttade till den här lägenheten så har vi upptäckt många saker som vi inte hittar någon förklaring till.

Det började med att det ofta låter i köket när vi sitter i vardagsrummet, men vi har tänkt att det kanske är grannen som hörs in. Men efter ett tag så har det börjat låta på konstiga tider. Typ som att någon plockar in i kylskåpet. Och ofta när jag är själv hemma och håller på i köket så kan plötsligt köksluckorna slås igen med en jävla smäll. Ingen förklaring.

Fjärrkontrollen kan ligga mitt på bordet och efter att ha lämnat rummet och kommer tillbaka så ligger den mitt på golvet, ingen förklaring. Marcus har även ofta hört att det är någon som går och ser sedan ett snabbt ljus som drar förbi.

Jag har aldrig sett någon, fram till igår.
Vi sitter framför spegeln i hallen och marcus färgar mitt hår, vi pratar om dittan och dattan och plötsligt ser jag ett ljus i köket som drar förbi, en kvinna med ett vitt nattlinne på sig. Först trodde jag att jag såg i syne för det var liksom ingen klar bild utav henne. Och precis när jag skulle berätta för marcus vad jag  såg så avbröt han mig
 - Jessica såg du det jag såg?

Vi såg precis samma kvinna med lika kläder.

Jag har aldrig trott på att man kan se, eller jag har väl trott på att andra kan se men varken jag eller marcus är särskilt vidskepliga.

Nu tycker jag på riktigt att det är lite halv kusligt. Och tilläggas ska att jag nu är ensam hemma. whohhoo

Nej men nu ska jag plugga,


Kommentarer
Postat av: sofia

usch OCH fy OCH blä. jag klarar inte av sånt där.

2011-04-16 @ 20:27:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0