ingen är bättre

Jag har väldigt svårt för när människor tror att dom är bättre än andra.
det finns ingenting som gör att en människa på ngt sätt är bättre.
Många identifierar sig i att dom skulle vara mycket bättre än alla andra för att de har ett bra jobb med bra betalt.
Några tror att de är bättre än andra för att de kommer från ett finare område. eller att man har märkes saker. listan kan göras lång.

Sådana människor har jag så fruktansvärt svårt för, hur kan man tycka att man är bättre för att man har vissa av dessa delar? jag ser igenom detta, jag ser att bakom detta" vi tror vi är bättre än er" gömmer det sig osäkra människor som måste ha dyra fina saker för att få en liten gnutta självkänsla. Och jag kan nästan tycka mer synd om dom än något annat.

Någon som är bättre än andra, det är enligt min mening sådana människor som gör ngt för att världen ska bli bättre, volontärer eller läkare utan gränser och sådant. Inte någon jävla märkes jacka. så nu kan ni gärna ta och komma ner på jorden gott folk för när allt kommer omkring så är vi precis lika bra och lika mycket värda.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0