även i barnet, även på jorden , är den som blommar

Nu är det över, begravningen är över men sorgen kommer aldrig att lämna, bara bli mildare, Men jag vet att han aldrig skulle vilja att vi satt hemma och grät, jag vet det! Det kom närmare 70 personer på begravningen, tror ni man vet om att man är så älskad när man lever? jag tror inte att man vet det. Vi är alldeles för självkritiska. När det samtalsämnet kom upp tänkte jag mycket på det, jag satte mig ner och bestämde mig för att skriva ner fem saker som är bra med mig. efter tio minuter utan att kommit på något gav jag upp, detta handlar inte om att jag skulle ha dålig självkänsla utan att man är alldeles för självkritisk, på 10 minuter skulle jag kunnat kladda ner ett helt papper med mina brister, men att skriva ner bra saker skulle ta betydlit mycket längre tid och eftertanke.  Så nej, jag tror inte att man egentligen vet hur älskad av andra människor man är.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0