En dag i taget?

Idag har varit en sådan dag som jag suttit och tänkt på min framtid, hur vet jag att jag kommer vilja jobba som lärare om fem år? om jag ens kommer att passa som lärare? Kommer jag brinna lika mycket för det då, som jag gör nu? Kommer det att kompensera upp för alla studieskulder jag har? och den usla lönen jag kommer dras med livet ut? Ska man göra karriär? hitta något mer välbetalt att arbeta med? När jag ändå pluggar och har bra betyg i grunden kan man ju se till att ha det bra ställt i framtiden? Eller kommer jag älska lärarjobbet? Ja ni fattar vinken?

Jag känner lite som så att jag fortsätter att plugga, eftersom jag inte blir nå klokare så kan jag lika gärna skaffa mig en utbildning, ett yrke som jag sedan jag var liten drömt om att bli, det är sjukt nördigt att drömma om att bli lärare kanske men jag har verkligen gjort det, Jag tycker att det är grymt synd att man ska behöva tänka i de ekonomiska banorna när man väljer yrke. Jag har alltid resonerat som så att det är viktigare att man trivs på arbtetet än att man tjänar mycket pengar. Men om man ska vara realistisk så måste man tjäna för att överleva så man kan inte drömma bort sig helt.

Men jag vet precis varför jag velar och tänker såhär, för såhär är det en vecka i månaden, helt sjukt hur förändrad jag blir som människa. Nedstämt, ointresserad och trött. Har sovit fem timmar mitt på dagen idag, det ni..

Nu ska jag sociala med mannen här bredvid mig, passa på när vi är hemma samtidigt.

Jessica


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0