ingen ström

Hade ett riktigt strömavbrott här, allt släcktes ner och Ica nedanför stängde.
Blir nästan irriterad att jag blir så handfallen när strömmen bryts. Det finns ingenting att göra? Ingenting?
Visst jag pluggade lite med det är svårt när man inte får något riktigt bra ljus. Man ska ju inte heller öppna kylskåpet i onödan så att kylan släpps ut, så att jag var hungrig gick inte heller att tillfredställa. Ett behov vi människor skapat oss som vi absolut inte skulle kunna klara oss utan.

Undra hur världen skulle ta det om det blev strömlöst? Hur sjukhusen fungera? matbutiker osv? Vi tror att vi har så mycket makt här i väst, men om strömmen går är vi väldigt maktlösa.

Nu åter till min " plugg paus" som varat ett tag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0