mammor inte som mammor?

Vad är det med det här samhället och klaga på andra mammor? tycker man själv att man är så himla bra eller är det egentligen dåligt samvete över sina egna handlingar som gör att man går till mottatack på andra stackars mammor. Bloggare kan inte skriva om deras liv som mamma för de får tusentals människor emot sig om barnet skulle råka ha en lite för varm mössa på sig osv. Vilka är det då som dömer andra mammor? jo mammorna själva...Tror att det sällan händer att män reagerar på hur andra tar hand om sina barn om det inte är skadligt eller olagligt. Vi kvinnor som aldrig kan stötta och glädjas åt varandra. fyfan för oss.....

Att jag ens tar upp detta ämne är p.g.a. att jag lånade min pojkväns brors lilla dotter och tog med henne på en låååång promenad till affären. När jag kliver in i affären märker jag att många tittar konstigt på mig, har alltid tyckt att folk gör det men absolut inte på det här sättet.. När jag går förbi fruktdisken ser jag hur två kvinnor håller i varsin påse frukt och stirrar ut mig totalt när jag går förbi, jag tittar strängt tillbaka och dom viskar ngt till varandra och skakar sedan på huvudet. Lite längre fram i mitt handlande hamnar jag bakom ett äldre par i kön, * här ska tilläggas att damen försökte viska men förmodligen hörde hennes man dåligt* vilket gjorde att jag hörde precis vad hon diskret skulle viska... - Det där är ju bara tragiskt! sade hon och gjorde en menande nick bak åt mitt håll..

Ska jag vara ärlig trodde jag nästan inte att det var sant? De här människorna trodde alltså att detta var mitt barn i barnvagnen och tyckte att det rent utsagt var förjävligt att jag var så ung mamma eller vadå?`Hur sjukt är det inte? och vilka är dom att döma om jag skulle ha skaffat barn i  min ålder. För det första kan de inte ha en aning om min ålder då det är svårt att veta när folk är mellan 20-25.. för det andra så har väl inte de någonting med saken att göra om jag går runt med en barnvagn? och för det tredje... vilka är dom känna sig stött av jag att skulle ha haft ett barn`?..... Tänkte ett tag ta upp telefonen och ringa någon för att på ett snyggt sätt i luren förklarat att jag är barnvakt, men i samma stund kände jag att de gott kunde få tro vad de ville, jag skiter fullkomligt i det.

Men inser ni hur sjukt samhället är? mot alla mammor? Som att det inte skulle vara krävande nog att vara mamma så ska samhället döma en. Eller samhället och samhället, snarare andra kvinnor och mammor.

Jag tycker att vi kvinnor ska sluta vara så jävla avundsjuka och högfärdiga mot varandra och bara inse att vi är inte mer än människor som försöker göra vårt bästa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0