Du är det viktigaste i ditt liv

Nu slår jag på stort, har varit magert med inlägg hela sommaren och nu plötsligt två stycken på en kväll.
Men bara en liten uppdateringen på allt som hänt i mitt liv just nu..

I mitten på augusti som en ren impuls bestämde jag mig för att jag inte skulle plugga detta halvår. Jag var enormt skoltrött, trivdes inte med människorna runt mig, och lev osäker på vad jag ville göra med mitt liv. Att ta en paus från lärarutbildningen i Uppsala för att jobba inom äldrevården fick väl ganska många runt mig att tappa hakan, och jag kan förstå dem eftersom jag ALLTID pratat om att jag vill bli lärare.  Eftersom det kom som en impuls så kände jag direkt efter att det var bestämt att jag ångrade mig, jag kände att jag hade gjort ett misstag. Men idag är jag så himla glad att jag lyssnade på mig själv och min kropp.

Livet är för kort och skört för att må dåligt, för att umgås med folk som tar energi istället för att ge, och för kort för att inte lyssna på vad man för stunden egentligen vill göra. Jag mår så bra just nu och det var längesen jag var såhär nöjd!

Går allt som det ska nu så ska jag börja plugga efter jul igen, så ett halvår hit eller dit är ingenting när man mår såhär mycket bättre.

Så lyssna på vad ni egentligen vill göra! sluta göra saker bara för att det är så det ska vara.

Jessica

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0