16/2

Nu när jag börjat pendla igen så börjar man störa sig på små saker som folk gör på bussen, På något sätt känns det som att den här privata zonen man har runt sig spricker totalt och det är helt okej för en helt främmande människa att komma hur nära den vill. Det blir ju trångt och när man sitter bredvid någon man inte känner brukar jag hålla mig till min sida och göra så lite väsen av mig som möjligt. Mina medpassagerare däremot har inte alls samma ideér som jag. De sträcker sig över mig för att ändra på min fläkt och vrida den åt deras håll, en främmande man somnade på min axel. Några känner att de kan breda ut sig totalt utan problem men det jag stör mig mest på är de som sitter bredvid och pratar HÖGT i telefonen när man försöker plugga, skrattar skriker och har sig, fyfan vad det kan störa en tidig morgon. Därför är mitt headset en trogen följeslagare på bussen numera.

Men visst är det intressant att dessa saker händer när man pendlar, men aldrig annars skulle någon ta sig friheten att korsa den privata zonen, men jag är väl typisk "svensk" och vill ha avståndet mellan mig och mina medmänniskor, kom inte för nära! ha


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0